Sabtu, 2 April 2011

"Dead is noted for us"

Recently, i heard that so many accident involved uitm student. A few day ago, one of uitm shah alam student die because involved accident at roundabout sction 2 shah alm. When this happen, is i see a lot of people very sad. Jadi aku pown mula la menyelami serba sedikit keperibadian arwah nie. Kebanyakan nya sgt terkilan kerana arwah pergi dulu. Dah sampai seru kan.mmg Xleh nk halang. Semua kerja tuhan.


Berdasarkan pencarian aku nie, mendapati bahawa arwah nie boleh dikatakan macam aku la jgk.hihihihi "macam" mmg xleh nk habaq k. Tp persamaan itu mmg wujud diantara manusia. Then lahirlah keserasian. So bile dah xde la baru orang nk appreciate what we have done selama man kita bergelar manusia di muka bumi ini. Ternyata aku rasa mmg adalah norma idup kita yang mana pabila mati baru nk dihargai. So kalo kita ubah norma 2 kan lagi menjadi. Xtunggu mati orang yang nk mati 2 dah tau kita appreciate die. So blh la mati dgn penghargaan.


So blh tgk gambar diatas. Ternyata la sudah terlambat semua itu. Xguna la nk berkata ag "beb..!! aku appreciate ko tolong aku ary 2" beb...thanks sebab tolong aku,ko lah kawan aku".. "beb aku xlupa jasa hang" .. "beb..!! aku mintak maaf pada hang sbb aku dah byk menyusahkan hang". Tenyata yang ungkapan tersebut langsung xdidengari ag oleh si dia yang telah tidak ada. Padahal kita ada masa yang cukup byk untuk membuat penghargaan tersebut. Jadi lah orang sering menghargai segala perbuatan orang lain..Dedikasi buat teman dan rakan-rakan. Tidak ada kaitan dengan sebarang nama k.Hanya untuk tatapan umum yang ingin menyatakan bahawa. Penghargaan Itu penting bt orang lain. Sumber inspirasi "Nurul Khairiyah"....Semoga roh mu dicucuri rahmat allah...Al-Fatihah

Tiada ulasan: