Jumaat, 25 Februari 2011

Hobi Atau Minat..????

Salam semua...

Kali ini mai aku nk cita skit berkenaan hobi dan minat. Apa definisinya??? berbalik kepada pendapat aku hobi ini merupakan sesuatu perkara yang aku suka buat dan aku akan aku ulanginya sampai la bila-bila. Yang mmg xpernah jemu. Berlainan plak dengan minat. Bagi aku minat nie hanya la sekadar melepaskan batuk di tangga jer. Kenape?? sebab minat nie jarang aku buat. X selalu pown...hihihi,,,korang dgr la aku berceloteh.

Mesti korang ckp aku cam orang xbtl kan....xkesah la, yang penting aku bahagia. Nak tau x kenape aku bincangkan pasal tajuk nie. hahaha,,,nie la yang aku nk cite nye. Kerana aku percaya bahawa setiap manusia ini ada minat dan hobi mereka yang tersendiri. Setiap manusia bebas memilih keinginan masing-masing. itu lah yang dikatakan kebebasan. Berjiwa merdeka. Kadang-kadang ada orang yang salah tafsir minat dan hobi seseorang 2. Cam baru-baru nie dalam TV3 masuk rancangan 360 mengenai kaki pancing. Itu adalah salah satu hobi aku. hehehehe, nk marah dah nie. Bukan nye ape kalo pompuan mmg hobi dia gie shopping. Tp laki nie sukakan cabaran. Cam aku sendiri, mmg xsuka la duk tempat orang ramai2 nie. aku suka tempat yang tenang. Yang mana tempat 2 aku blh relaks. Sebab itulah aku punye hobi memancing. Berbalik semula kepada Persoalan kita tadi. Bagi aku jgk la, kadang-kadang hobi nie mengatasi segalanya. Sanggup perhabiskan duit semata-sama utk 2. Btl ke???

Blh jadi btl and also boleh jadi salah. Kenapa??? Mai sini nak habaq..!! Mmg hobi perlukan pengorban dan pengorbanan yang dimaksudkan 2 xkira la duit ke, tenaga ke, masa ke, dan byk lagi la. Tetapi seseorang itu perlah pandai control jalan cerita 2. Control la dari segi budject or lain2 la. Yang blh jadi salah 2 bile kite nie xpandai nk control. Contohnye la kan pegi memancing xikut masa. Keje xnak. Asyik dok bt keje 2 ajer. Masa utk keluarga xda. Anak bini terabai. And smue la..dan nsihat aku supaya sejauh mana pown kita berkorban untuk hobi and minat tersebut, maka perlu kita ingat bahawa cam mane la plak pulangan nye..????? Adakah ia berbaloi. Itu korang la jwb, sbb aku punye jawapan xsama dgn korang smua.hahahaha

aku rasa sampai di sini jer lah. Hobi Atau Minat..????...Pikir2kan lah kembali...
c u...salam

boomelake

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

BAHAGIA? huh
bguz lar dh bhgia skunk.emm